BETINGELSER

Reparation

FORRETNINGSBETINGELSER FOR BRUG AF www.iWreck.dk

 

Disse betingelser omfatter kun aftaler mellem iwreck.dk og forbrugere (som defineret i forbrugeraftalelovens § 3, stk.1). Er du erhvervsdrivende er enhver aftale mellem dig og Sneakerstore.dk anderledes. Du kan kun bestille reparationer på www.iwreck.dk, hvis du accepterer disse forretningsbetingelser. Ved bestilling har du altid adgang til at læse og acceptere de gældende betingelser samt at udskrive betingelserne, hvis du ønsker det. Du opfordres til at læse disse salgs- og leveringsbetingelser grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne indebærer for dig. Herunder særligt garanti og reklamationsret på produkter bestilt på hjemmesiden www.iwreck.dk.

FORTROLIGHEDSPOLITIK

Oplysninger, som du giver os. Vi vil indsamle nogen oplysninger når du opretter en konto på IWreck eller betaler som gæst. Når du gør dette, beder vi dig om personlige oplysninger, f.eks. dit navn, din e-mailadresse, din adresse og dit telefonnummer.

Enhedsoplysninger

Vi kan indsamle enhedsspecifikke oplysninger (f.eks. hardwaremodel, operativsystemversion, entydige enheds-id’er, mobilnetværksoplysninger og telefonnummer) ved hjælp af Google Analytics. Vi udnytter dette til at forbedre vores hjemmeside og for at

Logonplysninger

Når du bruger IWreck eller får vist indhold, der leveres af IWreck, kan vi automatisk indsamle og lagre visse oplysninger i serverlogfiler. Dette kan f.eks. omfatte:

Oplysninger om, hvordan du har brugt vores tjeneste, f.eks. dine søgeforespørgsler.

Logfiler med oplysninger om telefoni, f.eks. dit telefonnummer, opkaldsnummer, numre til viderestilling, tidspunkt og dato for opkald, opkaldsvarighed, videresendelse af sms-beskeder og opkaldstyper.

IP-adresse.

Oplysninger om hændelser på enheden, f.eks. nedbrud, systemaktiviteter, hardwareindstillinger, browsertype, browsersprog, dato og tidspunkt for din anmodning og referencewebadresse.

Cookies, der entydigt identificerer din browser.

Placeringsoplysninger

Når du bruger en placeringsaktiveret tjeneste, kan vi indsamle og behandle oplysninger om din aktuelle placering, f.eks. GPS-signaler fra en mobilenhed. Vi kan anvende forskellige teknologier til at fastlægge placering, f.eks. sensordata fra din enhed, der kan levere oplysninger om Wi-Fi-adgangspunkter i nærheden og mobilmaster.

Lokal lagring

Vi kan indsamle og lagre oplysninger (bl.a. personlige oplysninger) lokalt på din enhed ved hjælp af f.eks. weblagring i browseren (bl.a. HTML 5) og cachelager for applikationsdata.

Cookies og anonyme id’er

Vi anvender forskellige teknologier til at indsamle og lagre oplysninger, når du besøger IWreck, og dette kan omfatte at sende én eller flere cookies eller anonyme id’er til din enhed.



AFTALEINDGÅELSE

Hvis en kunde ønsker at få sin enhed repareret hos iWreck så er der den følgende mulighed:
Kunden ville i samarbejde med iWreck aftale en tid og sted. iWreck ville i den aftalte tidsrum og sted, få reparation udført hurtigt og professionelt. Inden bestilling af reparationen ville der altid aftales hvor og hvor meget reparationen vil koste. I tilfælde at enheden indeholder andre skader end det der er blevet beskrevet, som vil kræve genbestilling ville der blive opkrævet et gebyr på 200,- DKK for kørsel.


AFBESTILLINGSPOLITIK

Skulle der opstå at du afbestiller reparationen skal det ske senest dagen før aftalte reparations dato. Du kan afbestille ved at skrive til info@iwreck.dk eller ringe på +45 2055 7280, hvorefter du vil modtage en bekræftelse af afbestillingen. Hvis det skulle ske at du afbestiller på reparationsdatoen ville der blive opkrævet et gebyr på 200,- DKK.

TILBEHØR TIL REPARATIONEN

Til reparationen er det vigtigt at iWreck kun får den defekte enhed. Så tilbehør såsom, beskyttelses cover, oplader ledninger osv. (medmindre det er aftalt med iWreck).
iWreck tager ikke ansvar for bortkommet tilbehør.

REPARATIONSTID


iWreck får din defekte enhed, efter bestræber vi os med at være færdig med reparationen i en tid indenfor 30min – 60min alt indenfor hvor skadet enheden er, da der kan opstå andre komplikationer ved reparationen.
Ligeledes kan der opstå at vi ikke har de skærme på lager, hvilket også forlænger reparationstiden, men du vil dog blive oplyst om dette, når du har bestilt en tid hos iWreck.

ANVENDTE ENHEDSDELE

Hos iWreck tilbyder vi den bedste kvalitet på markedet, da Apple ikke selv forhandler med reservedele, findes dens originale reservedele ikke. Vi kører med en kvalitet der hedder refurbished, og i disse dele er lcd’en originalt Apple, dog er selve plastikken ikke Apple. Dette er det højeste kvalitet på markedet.


2 ÅRS GARANTI – BETEGNET SOM 24 MDR REKLAMATIONSRET

iWreck yder 2 års garanti på selve reservedelen iWreck har udskiftet og på selve reparationen, dog skal kvitteringen medfølges.
Garantien dækker ikke en selvforskyldt skade eller andre udefrakommende skader (eks. Væskeskade eller tab)

Reklamationsret over fejl skal informeres til iWreck hurtigst muligt efter at fejlen er fundet.

PRISER SAMT BETALING

Priserne for vores reparationer ville være angivet under iWreck’s menupunkt ”Reparation”. Alle iWreck’s priser er opgivet i DKK og er inklusive afgifter og moms.

Betalingen kan ske igennem betalingskort, MobilePay, Visa, Visa Elektron, Mastercard og ViaBill.

Webshop

Ved Webshop anvender vi vores samarbejdspartners handelsbetingelser.

 

KØB

Ved køb modtager du en bestillingsbekræftelse. Vi bemærker, at dette ikke fungerer som en bindende aftale mellem iWreck IVS (”iWreck”, ”forhandler”) og køber (”kunde”).

For at indgå aftale (køb) med os på iWreck.dk har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
Email

Vi indsamler udelukkende disse personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Oplysningerne registreres hos iWreck IVS og opbevares i fem år hvorefter oplysningerne slettes fra vores kartotek. Det er udelukkende medarbejdere hos iWreck IVS der har adgang til disse oplysninger. Dataansvarlig hos iWreck IVS er Jahanzeeb Ahmed, Adm. direktør. Vi registrerer INGEN personfølsomme oplysninger og oplysninger videregår aldrig til 3. part. Dog får Postdanmark dit telefonnummer og mailadressse i forbindelse med at en vare afsendes, da dette er nødvendigt for leveringen. Du har altid ret til at gøre indsigelse omkring de oplysninger vi har og du har til hver en tid ret til indsigt i de informationer der gemmes om dig.

Alle kontrakter indgås på dansk og efter gældende dansk lovgivning med selskabet:

iWreck IVS
CVR: 38362828
Email: info@iwreck.dk

Alle priser er oplyst i danske kroner (”DKK”) med mindre andet er angivet. Alle priser er inkl. moms med mindre andet er valgt eller angivet. Ved handel til Grønland og Færøerne og andre EU lande fratrækkes momsen ved bestilling. Vi opkræver 3% i gebyr for momsfri behandling, som webshoppen selv beregner hvis du vælger korrekt leveringsland.

BETALING

Det er muligt at betale med flg. metoder:

Dankort og VISA/Dankort
VISA Electron
Mastercard
Almindeling bankoverførsel – BEMÆRK: Ingen indsigelses garanti hos banken!
ViaBill – Læs mere her
MobilePay

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.   ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit

Der forekommer individuelle betalingsgebyrer for hver metode. Gebyr og total pris for hele ordren, inkl. fragt og moms, vil fremgå ved betaling. Alle priser er angivet inkl. moms.

Offentlige instanser kan betale med EAN-nummer og modtage e-faktura. Det er også muligt at benytte manuel bankoverførsel til Danske Bank. Husk, at angive dit ordrenummer ved overførsel. Se siden ”Service / Info” på iwerck.dk og herunder ”Kontakt” for oplysninger om bankkonti. Ved særlige forudgående aftaler kan virksomheder få kreditaftale. Dette forudsætter dog oftest flere forudgående handler med iWreck.

LEVERING / FORSENDELSE

Der er gratis fragt for privatkunder. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse, Vi sender med Postdanmark, DAO og GLS. Kr. 0 for UDEN omdeling og kr. 49 for med omdeling. Erhvervskunder fra kr. 49,- pr. pakke MED omdeling.

Ved bestilling skal køber angive korrekte fakturerings- og leveringsoplysninger. Kommer en pakke retur til iWreck grundet forkerte oplysninger, manglende afhentning eller anden fejl forårsaget af køber forbeholder iWreck sig ret til at kræve udgifterne for genforsendelse, eller såfremt afbestilling finder sted, forbeholder iWreck sig ret til at opkræve udgifterne for porto og betalingsgebyr.

Bestiller du en udgået vare eller en vare som er i langvarig restordre forsøger vi altid at kompensere med en tilsvarende model eller den samme model i en anden farve. Vi kontakter dig telefonisk for at finde en løsning. Kommer vi ikke I kontakt med dig og vi er ved at løbe tør for alternativet, kan det forekomme vi sender denne til dig. Dette er ikke for at genere dig – vi medsender en returlabel i disse tilfælde.

 

AFBESTILLING / ANNULLERING

Du kan afbestille en vare ved at ringe på 20557280 eller skrive til info@iwreck.dk med henvisning til dit ordrenummer.

FORTRYDELSESRET

Som privatperson har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

**BEMÆRK**
(Vi dækker ikke 14 dages fortrydelsesret på iPhone skærm reparation, da dette er en serviceydelse.)

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)     har modtaget din vare fysisk.
b)     får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c)     får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en serviceaftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@iwreck.dk eller pr. telefon 20557280 I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Ved modtagelse nægtet vil vores fragtomkostning blive fratrukket – som udgangspunkt kr. 50,-

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind og bliver leveret på den aftalte adresse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Ved Apple produkter er emballagen en væsentlig del af salgsværdien, hvormed et brud på disse produkter vil medføre værdiforringelse på mindst kr. 500,-.

Manglende original emballage kan muligvis også i andre tilfælde udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Fortrydelse af en del af købet.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.*

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

iWreck IVS
Adresse: Gammel Køge Landevej 270, 2650 Hvidovre
Mrk: Fortrydelse

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Ligesom du Ikke kan fortryde ved at møde op på adressen (Bogholderi)
Virksomheder, offentlige instanser og andre erhvervskunder har som udgangspunkt ikke fortrydelsesret, med mindre andet er skriftligt aftalt med iWreck IVS.

OPRINDELSE OG SPROG

iWreck IVS leverer både nordiske og importerede salgspakker. Med mindre andet er tydeligt oplyst, vil dit modtagne produkt enten have dansk sprogpakke fra start eller kunne understøtte dansk mod installation af en gratis sprogpakke.

Manualen vil som udgangspunkt kun være på dansk eller andet nordisk sprog, såfremt man køber et nordisk produkt. Hovedsproget i den medfølgende, trykte manual i importerede produkter vil typisk være en af, men ikke begrænset til, engelsk, tysk, fransk eller spansk.

iWreck vil så vidt muligt stille danske manualer til rådighed via www.rma.nu og www.iWreck.dk.

Grundet import kan der forekomme enkelte forskelle sammenlignet med nordiske salgspakker. Det kan forekomme at opdateringer til softwaren udkommer på andre tidspunkter end nordiske enheder. Der kan også forekomme branding på hardware og software.

Hvis du vil være sikker på at få en dansk salgskasse, kan du kontakte IWreck for yderligere information. Dette vil i nogle tilfælde kun kunne ske mod merbetaling.

REKLAMATIONSRET

Privatpersoner har 24 måneders reklamationsret hos IWreck, mens erhvervskunder og offentlige instanser har 12 måneder. Hvis du skal reklamere over dit produkt, bedes du udfylde formularen og følge instruktionerne på www.rma.nu. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan som udgangspunkt vælge mellem reparation eller ombytning, men der henvises til, at IWreck IVS eller dennes garantiværksted kan vælge alternativet, såfremt det anses for en væsentlig omkostning at efterleve dit ønske.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Du anbefales at tage fuld backup af dine data, da IWreck IVS og/eller værkstedet i forbindelse med test eller reparation, forbeholder sig ret til at nulstille din telefons software.

Der kan forekomme gebyrer mod forudgående accept og/eller bortfald af garanti og reklamationsret såfremt:

Fejlen ikke kan konstateres, eller reklamationen afvises grundet udløbet reklamationsperiode, fysisk overlast, væskeskade eller anden skade forvoldt i købers varetægt.

Softwaren er blevet modificeret via uautoriserede adgange, som f.eks. root-adgang.

Den pågældende fejl tidligere er repareret på uautoriseret værksted, eller der på anden vis er foretaget uautoriseret indgreb i enhedens hardware.

Vi henviser til www.rma.nu for gebyrernes størrelser, beskrivelse, samt yderligere beskrivelser og instruktioner vedr. reklamation. Det er på eget ansvar og egen regning, at benytte tredjepartsværksted uden forudgående aftale med iWreck.